וויסקי, מגזין YD1986

בנרומאך– סקירת מותג

 סקירת מותג אצילי כל כך כמו ויסקי בנרומאך מתחילה דווקא בהסבר על החנות שלנו, YD1986, משום שיש הרבה מן הדמיון ביניהן. האצילות מחייבת וגם האיכות, ומכיוון שאצלנו מקפידים על מותגי איכות בלבד אנחנו מזדהים מאוד עם סיפורי המותגים שלנו ומצליחים לאתר את הטובים והאנינים ביותר שיש להם גם ייחודיות.

זה מה שהלקוחות שלנו אוהבים וזה מה שאנחנו מספקים להם כבר עשרות שנים, כעת גם באינטרנט, לשמחת כולם. בדיוק כמו מותגי ויסקי מעולים רבים,החנות שלנו התחילה את דרכה כחנות רגילה לפני 40 שנה, הרבה לפני שמישהו חשב בכלל על חנות אינטרנט. גלגולי הזמן והמסחר הביאו אותנו לחנות זאת שבה ניתן השירות שלנו בדיוק באותו קשב ואכפתיות שכל הלקוחות שלנו נהנים ממנו גם כאן. עם הזמן המומחיות שלנו עשתה לה כנפיים והגענו בזכותה לחנות אלכוהול און ליין שמיוחדת למותגי פרימיום משום שעוד ועוד אנשים רצו להשיג כאן מה שפגשו בחו”ל ואנחנו יכולים לעשות זאת בשבילם. כעת, לאחר שברור למה חשוב לנו להשיג את הטוב ביותר ללקוחות שגם מעריכים זאת ופיתחו טעם אנין מאוד, נעבור לדבר גם על הסיפור של בנרומאך, ויסקי שבו הגיל קובע מאוד.

איך הכל החל

מזקקת בנרומאך היא מזקקה משפחתית בסקוטלנד, כמו אין ספור מזקקות שהתפתחו באזור ההררי ואפשר לסייר בהן כדי לשמוע על ההיסטוריה שלהן. המזקקות של סקוטלנד הן ענף מאוד מפורסם שגם החזיק את כלכלת סקוטלנד ועזר למשפחות רבות להתפרנס לאורך ההיסטוריה הייחודית שלה. מה שמיוחד בהן הוא גם העובדה שלצורך הייצור של הוויסקי השתמשו לא רק בדגנים שמגדלים באזורים האלה אלא גם במים רבים שלהם נזקקו, מה שהופך כל ויסקי סקוטי למזוהה עם מי האזור, בדרך כלל מעיינות מיוחדים שהטעם שלהם נותן לוויסקי את האופי שלו. הגאווה המקומית על כל ויסקי היא למעשה גם הגאווה על המים שלהם ולכן בכל מקום שבו שותים את הוויסקי עם מים או קרח נוהגים להתאים להם את אותו סוג מים. למען האמת, יש גם מנהג לזהות את  השותים המבינים והאנינים עם מידת ההבנה שלהם גם בסוג המים שמשדכים לוויסקי וזה כבר למיטיבי לכת. אם תרצו לשבות את לבם של סקוטים בקשו את המים שהולכים עם הוויסקי וזה כבר יאותת להם שאתם מכבדים את המורשת והמסורת שלהם ועוד יותר מזה – מבינים בשתיית ויסקי סקוטי.

ויסקי ומזקקות

לפני שנכנסים לעומק לסיפור המיוחד של ויסקי בנרומאך, אנחנו צריכים להבין שהוויסקי הוא משקה שכל שלב בייצור שלו משפיע על הטעם שלו. בגלל זה גם ההחלטות המסחריות והעסקיות של בעלי המקום הן אלה שמשפיעות על המוצר ועל הביקוש לו ולאט לאט בונות את המוניטין שלו. בדיוק כמו יין, גם לוויסקי יש השפעה של המרכיבים על הטעמים שלו ולכן ככל שמקפידים על הליך ייצור מוקפד ואיכותי שעובד לפי תכנון דקדקני כך גם מצליחים לדייק בטעם המתקבל בכל שלב ובעיקר במוצר שמגיע לבקבוק. מזקקת בנרומאך מתגאה בכך שהוויסקי שלהם נעשה עדיין בשיטות מסורתיות וכנראה ידניות, ולכן ההקפדה על הייצור המדויק מבלי לסטות ממנו חשובה כדי להפיק את המוצר המוכר ללא חריגות מהאיכות.

תעודת הזהות של ויסקי בנרומאך

זהו ויסקי שיש בו הרבה גאווה מקומית ולאומית ודרך ההצגה שלו לקהל היא אופיינית למי שרוצה לומר שעבודות היד שלהם בייצור היא הקובעת את התוצאה המעולה. רוצה לומר, אבטחת האיכות והייצור נמצאים בשליטה כל הזמן ולכן המותג נחשב לוויסקי פרימיום שאין בו נפילות והוא תמיד מציע איכות יוקרתית. הם מתגאים בייצור מה שנקרא ויסקי ספייסיידשיש לו טעם מעט מעושן בעדינות, והם מציעים מבחר של בקבוקים ביישון של שנים, כשהמוצר הנפוץ ביותר הוא ויסקי של 15 שנים. הגאווה הגדולה ביותר שלהם, לדברי אנשי מזקקת בנרומאך, היא שהוויסקי שלהם כולל לתת שעורה שהם מגדלים באזור, שמרים, מים ממעיינות צ’פלטון שבגבעות רומאךואת המזקקים שקובעים את תהליכי הייצור ואחראים לטעם ולזיקוק. אין ספק שהוא נחשב לוויסקי סקוטי מאוד אופייני גם בפיתוח הטעמים שלו וגם באופן הייצור ולא פלא שאפשר לבקר שם ולקבל את הסיפור המלא.

מוצרים מנצחים

הוויסקי שלהם בן ה-15 זכה בפרסים בטעימה עיוורת על הטעם והאיכות שלו והצבע הענברי, ועל כך גאוותם הגדולה. הוויסקי סינגל מאלט שלהם עמד בכבוד בתחרות שבה זכה במאות קולות והשתתפו בה אלפי מותגים. הם מציגים רשימת בקבוקים שונים בתקופת היישון שלהם, מ-8 ועד 35 שנים וכולם בעלי מוניטין טובים בעולם. המוטו שלהם הוא לייצר וויסקי פרימיום גם במחירים שווים לכל נפש כדי שכולם יוכלו לשתות אותו, ולכן הם מציעים את הבקבוק בנרומאך 15, סינגל מאלט ספייסיידשיש לו איכויות וטעמים מאוזנים ונעימים. הוא בעל טעמים מעט מעושנים של כבול, שוקולד, דבש, יש בו גם אזכור של מעט וניל, פירות ותבלינים. היישון נעשה בחביות שרי ובורבון לשעבר ובזכות זה קיבל את הטעמים הייחודיים.

ממזקקה משפחתית למסחרית יוקרתית

המזקקה נוסדה על ידי משפחות מקלום ובריקמן והתחילה לגלגל את דרכה בשנים ההן מחנות של מי שעבדו בתחום הוויסקי למזקקה שעברה כמה בעלים שרכשו אותה. היום היא שייכת לחברה הגדולה גורדון אנד מקפייל, שהצילו אותה למעשה מסגירה ומכישלון. ההצלחה שלה עם מותגי המזקקה הושגה הודות לשיקום ולמיתוג מחדש עד שנמצאו הטעמים שאופייניים לה ומזוהים עם שמה. כדי להכיר אותה יותר מומלץ לטייל בה בעזרת מדריך שמספר את סיפור כל ארץ המזקקות וחבל זה ודרכו אפשר ללמוד יותרעל סקוטלנד ועל ענף הוויסקי והמשקאות. זהו לאל ספק חלק בלתי נפרד מהמוניטין שיצאו לה והתושבים שהתפרנסו מכך ומגידול התוצרת החקלאית שהזינה אותה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *